%0 Journal Article %T بررسی عوامل برون‌سازمانی مؤثر بر میزان رضایتمندی مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی (مورد مطالعه: شعبۀ اسلامشهر) %J تأمین اجتماعی %I مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی %Z 1563-0781 %A رضازاده, حسین %A عبدالعظیم‌زاده, رسول %A مرادی, حسن %D 2021 %\ 05/22/2021 %V 17 %N 1 %P 175-200 %! بررسی عوامل برون‌سازمانی مؤثر بر میزان رضایتمندی مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی (مورد مطالعه: شعبۀ اسلامشهر) %K بازاریابی %K برند %K رضایتمندی مخاطبان %K سازمان تأمین اجتماعی %K کانال‌های ارتباطی غیرحضوری %K مکان %R %X هدف: در این پژوهش به بررسی عوامل بیرونی مؤثر بر رضایتمندی مخاطبان تأمین اجتماعی شعبۀ اسلامشهر پرداخته شد. عوامل برند، مکان، بازاریابی، کانال‌ها­ی ارتباطی غیرحضوری، سازمان‌های مرتبط و خصوصیات فردی مخاطبان متغیرهای مستقل و رضایتمندی مخاطبان متغیر وابسته این تحقیق هستند. روش: روش پژوهش با توجه به هدف کاربردی از نوع پیمایشی است. جامعۀ مخاطبان شامل 240 هزار نفر از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تأمین اجتماعی شعبۀ اسلامشهر است. با استفاده از فرمول کوکران 384  نفر از این افراد با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به‌عنوان نمونۀ مورد بررسی انتخاب شده­اند. ابزار گردآوری دیدگاه‌­ها و نظرات در این تحقیق پرسشنامۀ لیکرتی بود و به‌وسیلۀ آلفای کرونباخ پایایی پرسشنامه سنجیده و با توجه به مقدار آن (0.78) تأیید شده است. یافته‌ها و نتیجه: نتایج این تحقیق  نشان داد مدل پیشنهادی دارای برازش کلی قوی (مقدار GOF، 0.69)، کیفیت مناسب (CV-COM برای تمام سازه‌ها غیرمنفی) و اعتبار مدل ساختاری (بار عاملی هر گویه بر سازۀ مربوطه بزرگتر از بار عاملی همان گویه بر سازه‌های دیگر است) است. همچنین، بر اساس مدل ارائه‌شده، تأثیر عوامل کانال‌های ارتباطی غیرحضوری، بازاریابی و مکان بر رضایتمندی مخاطبان معنادار است (بارهای عاملی مربوط به گویه‌­ها بزرگتر از 2.66 است) و عامل کانال‌های ارتباطی غیرحضوری در مقایسه با سایر عوامل بیشترین اثر را در رضایتمندی مخاطبان دارد(ضرایب مسیر بتا برای عامل کانال‌های ارتباطی غیرحضوری بزرگتر از سایر عوامل است). لذا تمرکز بر گویه‌­های مؤثر بر کانال‌های ارتباطی غیرحضوری می­تواند راه­گشای بسیاری از مشکلات پیشِ رو در بالابردن رضایتمندی مخاطبان تأمین اجتماعی شعبۀ اسلامشهر باشد. %U https://qjo.ssor.ir/article_147480_c09c7d83dd434c69f80a91421ac1f693.pdf