مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
بهکارگیری استراتژی تصمیمگیری پاندا جهت ارزیابی مدیریت عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در شرایط بحران کرونا
13
92
FA
حسینعلی
نجارپور
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه قم
hosein.najjarpour@gmail.com
10.22034/qjo.2021.141865
<strong>هدف:</strong> عدم تعادل بین منابع و مصارف، ناکارآمدی مدیریت سرمایهگذاری، سالمندی جمعیت، بدهی دولت، عدم استقلال سازمان بهعنوان یک نهاد مالی و افزایش سطح انتظارات خدمت گیرندگان، از جمله مشکلاتی است که سازمان تأمین اجتماعی با آن مواجه است. البته شیوع ویروس کرونا این سازمان را مانند سایر ارکان اقتصادی درگیر یک بحران جدید و شرایط عدم قطعیت نموده است. سازمان تأمین اجتماعی در راستای وظایف حمایتی خود در این شرایط اقداماتی را بهمنظور کنترل شیوع و قطع زنجیرۀ انتقال، خدمت به بیماران کووید 19 و حمایت از کارگران، کارفرمایان و صاحبان حرَف و مشاغل انجام داده است؛ و صدالبته بحران کرونا، دامنه و گستردگی آن، تنوع خدمات موردنیاز و تقاضاهای متعدد ذینفعان باعث میشود که مدیریت عملکرد این سازمان در معرض نگاه نقادانه باشد. هدف این مطالعه، شناسایی و ارزیابی اقدامات اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در شرایط بحران کرونا است.<br /><strong>روش:</strong> روششناسی پژوهش حاضر متنکاوی است که با بهکارگیری آن، پنج اقدام گسترش دسترسی به خدمات درمانی، استمهال موقتی پرداخت حقبیمهها، تسهیل برخورداری از بیمۀ بیکاری، گسترش و تسهیل مزایای کوتاهمدت مانند مزایای غرامت دستمزد ایام بیماری، تعدیل رویههای اداری و مکانیسم ارائۀ خدمات مشخص شدند. بدین منظور، با استفاده از استراتژی تصمیمگیری پاندا و ویژگیهای نتیجهگرایی، بازخورد چندگانه، سرعت عمل و نگرش سیستماتیک و نیز مزیتهای چهارگانه (انعطافپذیری، مقبولیت، تعاملمحوری و ارزشمحوری) این استراتژی، مدیریت عملکرد سازمان در شرایط بحران کرونا بررسی و تحلیل شد.<br /><strong>نتیجه:</strong> ازآنجاکه مدیریت عملکرد سازمانها در شرایط بحران با جامعیتی که در این مقاله بررسی شده تا کنون ارزیابی نشده است، خروجی این مقاله را باید سهم مقاله در مدیریت دانش در شرایط بحران به حساب آورد.
مدیریت عملکرد,متنکاوی,استراتژی پاندا,بحران کرونا,سازمان تأمین اجتماعی
https://qjo.ssor.ir/article_141865.html
https://qjo.ssor.ir/article_141865_a6e0c5a0f3dfae0a3fdc42d5aa4a0b0d.pdf
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
تأثیرات کرونا بر زندگی زنان سرپرست خانوار منطقۀ 1 تهران (اوین/ درکه)
35
52
FA
فهیمه
آزموده
دکتری علوم سیاسی ، دانشگاه شهید بهشتی، تهران
f_azmoodeh@sbu.ac.ir
10.22034/qjo.2021.141866
<strong>هدف:</strong> امروزه، جایگاه انسان محور اصلی توسعه است و توجه به نیازهای اساسی وی و رهایی از فقر صرفاً جنبۀ بشردوستانه ندارد؛ بلکه بهرهمندی از ابعاد توسعه و رهاشدن از فقر یک حق مسلم در قوانین بینالملل محسوب میشود. در این میان سهم نابرابر و بیشتر زنان از فقر در مقیاس جهانی، بهویژه پس از شیوع پاندمی کرونا بیشتر شده است. مطالعه کیفی حاضر به بررسی و واکاوی اثرات فقر در بین زنان سرپرست خانوار پس از پاندمی کرونا میپردازد و درصدد است ماهیت و ابعاد آن را در بین زنان موردمطالعه آشکار کند.<br /><strong>روش:</strong> بر همین اساس، با اتخاذ روششناسی کیفی، از 15 نفر از زنان سرپرست خانوار در منطقۀ 1 تهران محدودۀ اوین/ درکه مصاحبۀ عمیق گرفته شد و دادههای گردآوریشده با استفاده از تحلیل تماتیک یا موضوعی تحلیل شدند. عوامل بسیاری بهعنوان متغییرهای مؤثر در فقر مطرح شده است، مانند نابرابری در حقوق، فرصتها و محرومیت بیشتر زنان از امتیازات اشتغال رسمی، مهاجرتها و جنگها که البته در دو سال اخیر با گسترش پاندمی کرونا نهتنها به فقیرترشدن افراد جامعه، بلکه به پیوستن قشر خاصی از زنان، یعنی زنان سرپرست خانوار به گروه فقیرترین فقرا منجر شده است.<br /><strong>یافتهها: </strong>یافتههای این تحقیق مقولههای خاصی را به دست داد که عبارتاند از: پیشبینی از آیندۀ تاریک و استرس، احساس تبعیض و بیعدالتی، طرد اجتماعی، آسیبپذیری اخلاقی.<br /><strong>نتیجه:</strong> مقولههای مذکور با استناد به دادههای مصاحبهها بیانگر ماهیت چندبعدی اثرات کرونا بر فقیرترشدن زنان سرپرست خانوار است.<br />
زنان سرپرست خانوار,پاندمی کرونا,شاخصهای کیفی فقر,نابرابری,طرد اجتماعی
https://qjo.ssor.ir/article_141866.html
https://qjo.ssor.ir/article_141866_618586a3a081a23248c4713e2c9ee32b.pdf
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
ارزیابی ریسک ایمنی و ارگونومیکی در شرکتهای زیرمجموعۀ سازمان تأمین اجتماعی
53
62
FA
حامد
سلمانزاده
دکترای تخصصی مهندسی صنایع، استادیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران (نویسندۀ مسئول)
h.salmanzadeh@kntu.ac.ir
سولماز
اختیاری
دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران
solmazekhtiary@gmail.com
رضا
فضلی
کارشناسی ارشد ارگونومی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
fazlireza68@gmail.com
10.22034/qjo.2021.141867
<strong>هدف:</strong> برحسب آمار سازمان بینالمللی کار (ILO) در سال 2008، در سراسر جهان حدود 337 میلیون حادثۀ شغلی و 160 میلیون بیماری شغلی در هرسال حادث میشود و حدود 3/2 میلیون کارگر در نتیجۀ حوادث شغلی و بیماریهای مرتبط با کار، جان خود را از دست میدهند. هزینههای اقتصادی مشکلات سلامت و ایمنی شغلی، بار قابلملاحظهای بر شرکتها تحمیل میکند. هدف این مقاله، دستهبندی خطرات محتمل و ارزیابی آنها است.
<strong>روش:</strong> در این مطالعه بر اساس مدل سازمان بهداشت و ایمنی شغلی آلمان (BAuA) خطرات محتمل در ده گروه دستهبندی و بهمنظور تعیین اهمیت هر ریسک در هر سازمان بر اساس مدل FMEA ارزیابی شدهاند. ارزیابی ریسک در ده شرکت تابعۀ شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی شامل شرکت سرم آرا، شرکت کاشی و سرامیک الوند، شرکت لاستیک بارز، شرکت پتروشیمی فناوران، شرکت سیمان ساوه، شرکت سیمان آبیک، شرکت توزیع داروپخش، شرکت تولید داروپخش، شرکت کلروپارس و شرکت داروسازی رازک انجام شده است.
<strong>نتیجه:</strong> بر اساس نتایج، ریسکهای ایمنی در برخی سازمانها ازجمله کلروپارس، کاشی الوند و پتروشیمی فناوران نسبت به سایر شرکتهای بررسیشده در وضعیت وخیمتری قرار دارند. همچنین، بررسیها نشان میدهد که عدم استفاده از روشهای اختصاصی در ارزیابی ریسکها میتواند عاملی در عدم شناسایی و مدیریت دقیق ریسکها باشد.
ارزیابی ریسک,تأمین اجتماعی,شناسایی ریسک,FMEA
https://qjo.ssor.ir/article_141867.html
https://qjo.ssor.ir/article_141867_4057d1e77223b90fa0d67330bca8e7eb.pdf
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
ارائۀ خدمات فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی؛ مسائل و چالشهای موجود
63
92
FA
ابراهیم
شیرعلی
کارشناسی ارشد برنامهریزی رفاه اجتماعی دانشگاه تهران (نویسندۀ مسئول)
ebrahim.sh1368@gmail.com
مهدی
شهبازی
کارشناسی ارشد جامعهشناسی، دانشگاه شاهد
shahbazi767@gmail.com
10.22034/qjo.2021.141868
<strong>هدف:</strong> دولتهای رفاهی وظیفه دارند علاوه بر تأمین معیشت و نیازهای اساسی، به جنبههای فرهنگی و اجتماعی زندگی سالمندان و بازنشستگان نیز توجه کنند. سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان یکی از سازمانهای رفاهی که بیش از سهونیم میلیون بازنشسته را پوشش میدهد، وظیفۀ ارائۀ خدمات فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان را بر عهده دارد. در مطالعۀ حاضر تلاش شد در بخش اول، نیازسنجی اجتماعی و فرهنگی از بازنشستگان صورت گیرد و مهمترین اولویتهای فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان شناسایی گردد. در مرحلۀ دوم، فرایند و ساختار ارائۀ خدمات فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان توسط سازمان تأمین اجتماعی آسیبشناسی شود. <strong>روش:</strong> روش پژوهش از نوع کمی و کیفی است که در بخش کمی با 429 نفر از بازنشستگان مصاحبۀ تلفنی انجام و پرسشنامه تکمیل گردید. در بخش کیفی نیز با 19 نفر از مدیران سازمان و رؤسای کانونهای بازنشستگی مصاحبۀ عمیق و نیمهساختیافته صورت گرفت.
<strong>یافتهها و نتیجه:</strong> یافتههای پژوهش نشان داد گردشگری، سفر و جنبههای مختلف سلامت بازنشستگان باید در اولویت سازمان باشد. همچنین، عدم تناسب خدمات فرهنگی و اجتماعی با مطالبات بازنشستگان، تخصصیبودن طرح نسیم سلامت (المپیاد ورزشی)، عدم سیاستگذاری بر اساس زمینههای فرهنگی منطقه، توزیع ناعادلانۀ خدمات از سوی کانون بازنشستگی و احساس بیاعتمادی، عدم نهادینگی کانونهای بازنشستگی، اطلاعرسانی ناصحیح و کاهش سرمایۀ اجتماعی، رهاشدگی کانون بازنشستگی و نیز ضعف و درحاشیه بودن بخش فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان مهمترین مسائل و چالشهای سازمان تأمین اجتماعی در ارائۀ خدمات فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان شناسایی شد.
<strong> </strong>
بازنشستگان,خدمات فرهنگی,سازمان تأمین اجتماعی,نیازسنجی
https://qjo.ssor.ir/article_141868.html
https://qjo.ssor.ir/article_141868_6f9ab0fce527b4753ec2b38077340e24.pdf
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
تأملی بر حمایتهای تقنینی نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحدۀ آمریکا از زنان کارگر در حیطۀ دستمزد برابر و تأمین اجتماعی
93
112
FA
حامد
عالی
دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی، دانشگاه تهران (نویسندۀ مسئول)
hamedaali@ut.ac.ir
ولی
رستمی
استاد حقوق عمومی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
vrostami@ut.ac.ir
محمدجواد
شفقی
دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی، دانشگاه تهران
m.shafaghi@ut.ac.ir
10.22034/qjo.2021.141869
<strong>هدف</strong>: زن بهعنوان انسانی کامل، با قدمت وجودی همسان با مرد و ارزش مساوی با او و بهعنوان تشکیلدهندۀ نیمی از جمعیت بشری حاضر در کرۀ خاکی متأسفانه در طول تاریخ و جوامع مختلف، در معرض آسیب، بیعدالتی، تبعیض و ناملایمتهایی بوده و هست. یکی از زمینههای تبعیضات مذکور که با گذشت زمان، مهمتر جلوه میکند، حقوق شغلی و کاری زنان بهخصوص در مورد زنان کارگر است. آسیبشناسی حوزۀ کاری و تأمین اجتماعی بانوان کمک شایانی به ارتقاء حقوق حمایتی از ایشان میکند. در این میان دو حیطۀ پراهمیت دستمزد برابر و تأمین اجتماعی از جمله موضوعاتیاند که از گستردگی لازم و جزئیات فراوان برخوردار هستند، مورد مناقشه و چالشاند و جهت کار تطبیقی مناسب به نظر میرسند. با مطالعۀ تطبیقی قوانین موجود این دو کشور، عملکرد ایالات متحده در شناسایی برخی حقوق کار بانوان ارزیابی و عملکرد کشورمان تا حدی روشن میشود. این واکاوی وضعیت فعلیمان را نشان خواهد داد و کمک خواهد کرد تا با نگاهی آسیبشناسانه برای بهبود وضع موجود اقداماتی پیشنهاد گردد.
<strong>روش</strong>: پژوهش حاضر با روش توصیفی، تحلیل اسناد معتبر کتابخانهای و وارسی قوانین موجود در پی مقایسة این دو حق در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا است.
<strong>نتیجه</strong>: حق دریافت دستمزد برابر در مقابل کار برابر، هم در نظام حقوقی جمهوری اسلامی و هم در ایالات متحدۀ آمریکا به رسمیت شناختهشده و با شباهتهای زیادی در قوانین تجلی پیدا کرده است؛ اما مسئلۀ تأمین اجتماعی، بهویژه بازنشستگی بانوان کارگر در این دو کشور با قدری تفاوت دیده میشود؛ چراکه سن بازنشستگی بانوان در ایران با مردان متفاوت است. درصورتیکه در آمریکا ازاینحیث تفاوتی میان مردان و زنان وجود ندارد. در واقع، خدمات حمایتی از بانوان بازنشسته در ایران قابلتوجهتر ارزیابی گردید.
بانوان کارگر,بازنشستگی,تأمین اجتماعی,حقوق کار بانوان,دستمزد برابر
https://qjo.ssor.ir/article_141869.html
https://qjo.ssor.ir/article_141869_5c77175cac718cbcc18f7617b45af8c4.pdf
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
سیاستگذاری اجتماعی سالمندی؛ مرور سیاستهای مراقبت از سالمندان در کشورهای توسعهیافته
113
144
FA
شیوا
پروایی
دکترای جامعهشناسی دانشگاه تهران
shiva_parvaii@uc.ac.ir
10.22034/qjo.2021.141870
<strong>هدف:</strong> موضوع مراقبت از سالمندان از نظام رفاهی و حمایتی و همچنین تحولات اقتصادی و اجتماعی هر جامعهای متاثر میشود. با افزایش جمعیت سالمندان، وقوع جریانهای مهاجرتی و افزایش فاصلۀ مکانی بین اعضای خانواده، گسترش زندگی شهری، افزایش تحصیلات، اشتغال و عاملیت اقتصادی زنان، تغییرات سبک زندگی و ناتوانی الگوهای مراقبتی و حمایتی پیشین، مراقبت از سالمندان میتواند مسئلهساز و چالشی شود و تنشهای خانوادگی بیننسلی و دروننسلی بیشتری را به دنبال داشته باشد. مسئلهشدن مراقبت از سالمندان در دنیای امروز محقق را به مرور تجربه کشورهای توسعهیافته در مورد سیاستهای مراقبت از سالمندان سوق داده است.<br /><strong>روش:</strong> در این پژوهش، مطالعه سیاستهای مراقبت از سالمندان سه کشور چین، آمریکا و سوئد انتخاب شده است که سالمندی جمعیت را تجربه کردهاند.<br /><strong>یافتهها و نتایج:</strong> نتایج این مطالعه نشان میدهد، سیاستهای مراقبتی بهتر است علاوه بر ارتقاء کیفیت مراقبتهای شبانهروزی در خانههای سالمندی، در راستای مراقبتهای جامعهمحور و مراقبت در منزل نیز پیش رود و دولت در این زمینه حمایتهای نهادی لازم را فراهم سازد. ارتقاء نظام تأمین اجتماعی و حمایتی سالمندان توسط دولت، تنوع خدمات مراقبتی، آموزش، توانمندسازی و تسهیلگری اجتماعی، قوانین حمایتی و توسعه زیرساختهای اجتماعی میتواند کیفیت مراقبت از سالمندان را ارتقاء بخشد. در این قلمروها، آموزش نیروی انسانی برای مراقبت از سالمندان، حمایت نهادی از ارائهدهندگان مراقبتهای غیررسمی، مراقبتهای خانگی، حمایتهای اجتماعی از مراقبان خانوادگی سالمندان، الگوهای مراقبتی و پرستاری جامعهمحور، اصلاحات در برنامههای درسی پرستاری و مطالعات سالمندی با تمرکز بر سالمندشناسی اجتماعی و جامعهشناسی سالمندی، تربیت نیروهای متخصص سالمندی، گسترش طب سالمندان، پرستاران مراقبت از سالمند و کاربرد مددکاری اجتماعی سالمندی، استفاده از ظرفیتهای بخش شهرداری، سازمانهای مردمنهاد و خیریهای، از مهمترین توصیههای سیاستی پژوهش حاضر است که میتواند راهنمای سیاستگذاری اجتماعی سالمندی باشد.
سالمندی جامعه,مراقبت از سالمندان,سیاستگذاری اجتماعی سالمندی,مطالعات سالمندی,مطالعات خانواده
https://qjo.ssor.ir/article_141870.html
https://qjo.ssor.ir/article_141870_92c89adc5a30eda5c0fdf28ab1da79cd.pdf
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
تأثیر اقدامات توسعۀ رهبری بر عملکرد سازمان با میانجیگری سرمایۀ انسانی و اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی (موردمطالعه: استان گلستان)
145
170
FA
علی
فرهادی محلی
دکتری مدیریت، استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان (نویسندۀ مسئول)
afarhadi19@yahoo.com
نرجس
شرافتی
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان
nsherafati1989@gmail.com
10.22034/qjo.2021.141871
<strong>هدف</strong>: این مقاله تأثیر اقدامات توسعۀ رهبری بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی سرمایۀ انسانی و سرمایۀ اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی استان گلستان را بررسی میکند.
<strong>روش</strong>: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و بهلحاظ جمعآوری دادهها از نوع توصیفی - پیمایشی و همبستگی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ کارکنان شعب تأمین اجتماعی استان گلستان در سال 1398 به تعداد 700 نفر که با نمونهگیری تصادفی و از طریق جدول مورگان 248 نفر تعیین گردید. ابزار پرسشنامه استاندارد بوده و آنالیز دادهها با آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. با توجه به متغیر میانجی از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) و نرمافزار Lisrel بهره گرفته شد.
<strong>یافتهها</strong>: اقدامات توسعۀ رهبری متمایز بر سرمایۀ اجتماعی و سرمایۀ انسانی تأثیر مثبت و معنیداری نداشته است، اما اقدامات توسعۀ رهبری یکپارچه بر سرمایۀ انسانی و اجتماعی تأثیر مثبت و معنیدار داشته است. رابطۀ بین سرمایۀ اجتماعی و عملکرد سازمان تأیید نشد؛ اما این رابطه بین سرمایۀ انسانی و عملکرد سازمان تأیید شد. در نهایت، سرمایۀ اجتماعی و انسانی در رابطه میان اقدامات توسعۀ رهبری و عملکرد سازمان نقش میانجی نداشت.
<strong>نتیجه</strong>: فرایند توسعۀ رهبری به ارتقاء و بهبود کیفیت رهبری و قابلیتهای آن در بعد فردی و جمعی (پرورش رهبر) منجر میشود، درواقع، برنامۀ توسعۀ رهبری زمینه را برای تعالی و بهرهوری سازمان فراهم میکند. با وجود این، رهبری و توسعۀ رهبری یک پروسۀ بلندمدت است که با روشهای مختلف آموزشی و پرورشی نظیر برنامههای جانشینپروری، آموزش تعاملی گروهی، کانونهای توسعهای و کارگاههای آموزشی صورت میپذیرد.
اقدامات توسعۀ رهبری,عملکرد سازمانی,سرمایۀ انسانی,سرمایۀ اجتماعی
https://qjo.ssor.ir/article_141871.html
https://qjo.ssor.ir/article_141871_3265b0dc11d18264b0220bc55645b397.pdf
مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی
تأمین اجتماعی
1563-0781
16
4
2021
02
19
مدیریت دانش: مطالعۀ موردی ادارۀ تأمین اجتماعی ایالات متحدۀ آمریکا
173
212
FA
شهرام
بخشی حاجی خواجه لو
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، سوپروایزر آموزشی بیمارستان سبلان مدیریت درمان استان اردبیل، سازمان تأمین اجتماعی (نویسندۀ مسئول)
sh_bakhshi57@yahoo.com
توران
سلیمانی
0000000188116590
استادیارگروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل
t.soleimani12@gmail.com
یوسف
نامور
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل
yosefy650@yahoo.com
10.22034/qjo.2020.141874
<strong>هدف:</strong> مدیریت دانش ابزاری قدرتمند برای پرداختن به موضوع «پا به سن گذاشتن دولت»[1] و سایر عوامل مؤثر در فقدان تخصص در سازمانهای دولتی است. مقالۀ حاضر با هدف مطالعۀ موردی مدیریت دانش در ادارۀ تأمین اجتماعی ایالات متحده انجام گرفته است و توصیهها و پیشنهاداتی دارد دربارۀ اینکه چگونه فرایند مدیریت دانش میتواند منابع ارزشمند دانش را بهصورت مطلوب حفظ کند. این مطالعۀ دومرحلهای در زمینۀ افزایش میزان مزایای قابلپرداخت یا افزایش حقبیمۀ قابلوصول BRI/PAC)[2]) - یکی از فرایندهای اصلی ادارۀ تأمین اجتماعی ایالات متحده که همواره با خطر ازدستدادن دانش حیاتی روبهرو است - انجامگرفته است.
<strong>نتیجه:</strong> این مطالعه نشان میدهد که بهاشتراکگذاریِ دانش، آموزش و بهطورکلی ایجاد یک محیط کاری مدیریت دانش- محور نویددهندۀ بهبود عملکرد BRI/PAC[3] در ادارۀ تأمین اجتماعی است.
[1]<sup> </sup><sup>Graying of government</sup>
[2]<sup> </sup><sup>The Benefit Rate Increase/Premium Amount Collectible</sup>
[3]<sup> </sup><sup>یکی از فرآیندهای اصلی ادارۀ تأمین اجتماعی افزایش میزان مزایای قابلپرداخت یا افزایش مبلغ حقبیمۀ قابلوصول است</sup><sup> </sup><sup> که از این به بعد با حروف اختصاری BRI / PAC نشان داده میشود.</sup>
<sup> </sup>
مدیریت دانش,ادارۀ تأمین اجتماعی,ایالات متحدۀ آمریکا
https://qjo.ssor.ir/article_141874.html
https://qjo.ssor.ir/article_141874_59a84d4314bdf34607b9b8863f497758.pdf