TY - JOUR ID - 104979 TI - بررسی تأثیر مدیریت روابط با ارباب رجوع بر کسب مزیت رقابتی در سازمان تأمین اجتماعی (مطالعه موردی شعب تبریز) JO - تأمین اجتماعی JA - QJO LA - fa SN - 1563-0781 AU - ناصری اسکوئی, حمیدرضا AU - برقی اسکوئی, محمد مهدی AD - دانشگاه آزاد اسلامی تبریز AD - دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تبریز Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 15 IS - شماره 2 SP - 139 EP - 150 KW - مدیریت ارتباط با ارباب رجوع KW - مزیت رقابتی KW - ارباب رجوع کلیدی KW - فناوری DO - N2 - هدف: افزایش رقابت در بازارها سازمان‌ها را وامی‌دارد تا برای موفقیت بیشتر به راه‌های نوین رقابت در بلندمدت روی آورند. مدیریت ارتباط با ارباب رجوع یک استراتژی کلی تجاری است که شرکت‌ها را قادر به مدیریت مؤثر ارتباط با ارباب رجوع می‌کند. هدف این پژوهش بررسی نقش مدیریت روابط با ارباب رجوع درکسب مزیت رقابتی در سازمان تأمین اجتماعی شعب تبریز است. روش: روش تحقیق این مطالعه بر حسب هدف، کاربردی و بر حسب شیوه گرد آوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 400 نفر از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی شعب تبریز است. برای تعیین نمونه آماری از جدول گرسی مورگان استفاده شده که با توجه به جدول، حجم نمونه مناسب 196 نفر است و روش نمونه گیری تصادفی ساده است. جهت گردآوری اطلاعات از پرسش‌نامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش آمار استنباطی با استفاده از نرم افزار 23spss استفاده شد. یافته‌ها: نتایج به‌دست‌آمده تأثیرگذاری تمرکز بر ارباب رجوع کلیدی بر کسب مزیت رقابتی را تأیید کرده‌اند. همچنین نتایج تأثیرگذاری مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی را تأیید می‌کنند. همین‌طور نتایج به‌دست‌آمده، تأثیرگذاری فناوری را بر کسب مزیت رقابتی تأیید کرده‌اند. نتیجه: بین مدیریت ارتباط با ارباب رجوع برکسب مزیت رقابتی در سازمان تأمین اجتماعی شعب تبریز تأثیر وجود دارد. UR - https://qjo.ssor.ir/article_104979.html L1 - https://qjo.ssor.ir/article_104979_a831a1d22321a29a167278a966f2d9a4.pdf ER -