TY - JOUR ID - 141874 TI - مدیریت دانش: مطالعۀ موردی ادارۀ تأمین اجتماعی ایالات متحدۀ آمریکا JO - تأمین اجتماعی JA - QJO LA - fa SN - 1563-0781 AU - بخشی حاجی خواجه لو, شهرام AU - سلیمانی, توران AU - نامور, یوسف AD - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، سوپروایزر آموزشی بیمارستان سبلان مدیریت درمان استان اردبیل، سازمان تأمین اجتماعی (نویسندۀ مسئول) AD - استادیارگروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل AD - دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 16 IS - 4 SP - 173 EP - 212 KW - مدیریت دانش KW - ادارۀ تأمین اجتماعی KW - ایالات متحدۀ آمریکا DO - 10.22034/qjo.2020.141874 N2 - هدف: مدیریت دانش ابزاری قدرتمند برای پرداختن به موضوع «پا به سن گذاشتن دولت»[1] و سایر عوامل مؤثر در فقدان تخصص در سازمان‌های دولتی است. مقالۀ حاضر با هدف مطالعۀ موردی مدیریت دانش در ادارۀ تأمین اجتماعی ایالات متحده انجام‌ گرفته است و توصیه‌ها و پیشنهاداتی دارد دربارۀ اینکه چگونه فرایند مدیریت دانش می‌تواند منابع ارزشمند دانش را به‌صورت مطلوب حفظ کند. این مطالعۀ دومرحله‌ای در زمینۀ افزایش میزان مزایای قابل‌پرداخت یا افزایش حق‌بیمۀ قابل‌وصول BRI/PAC)[2]) - یکی از فرایندهای اصلی ادارۀ تأمین اجتماعی ایالات متحده که همواره با خطر ازدست‌دادن دانش حیاتی روبه‌رو است - انجام‌گرفته است. نتیجه: این مطالعه نشان می‌دهد که به‌اشتراک‌گذاریِ دانش، آموزش و به‌طورکلی ایجاد یک محیط کاری مدیریت دانش- محور نویددهندۀ بهبود عملکرد BRI/PAC[3] در ادارۀ تأمین اجتماعی است.   [1] Graying of government [2] The Benefit Rate Increase/Premium Amount Collectible [3] یکی از فرآیندهای اصلی ادارۀ تأمین اجتماعی افزایش میزان مزایای قابل‌پرداخت یا افزایش مبلغ حق‌بیمۀ قابل‌وصول است  که از این به بعد با حروف اختصاری BRI / PAC نشان داده می‌شود.   UR - https://qjo.ssor.ir/article_141874.html L1 - https://qjo.ssor.ir/article_141874_59a84d4314bdf34607b9b8863f497758.pdf ER -