TY - JOUR ID - 147482 TI - مسئولیت اجتماعی شرکتی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا (بررسی شرکت‌ها در کشور اسپانیا) JO - تأمین اجتماعی JA - QJO LA - fa SN - 1563-0781 AU - گارسیا سانچز, ایزابل ماریا AU - گارسیا سانچز, الجندرا AU - اسدی لاری, مترجم: حسن AD - موسسه بازرگانی چند رشته ای، گروه مدیریت بازرگانی و اقتصاد، دانشگاه سالامانکا، 37008 سالامانکا، اسپانیا (نویسندۀ مسئول)؛ lajefa@usal.es AD - دارویی سالامانکا، 37006 سالامانکا، اسپانیا mf.mariafagundez@gmail.com AD - مترجم مقاله، کارشناسی ارشد روانشناسی، پژوهشگر مؤسسۀ عالی پژوهش تأمین اجتماعی asadi.h@ssor.ir Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 17 IS - 1 SP - 203 EP - 232 KW - کووید -19 KW - مسئولیت اجتماعی شرکتی KW - نوع‌دوستی KW - تعامل ذی‌نفعان KW - بحران DO - N2 - تعریف: پیامدهای بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی ویروس SARS-CoV-2 نیاز به همکاری همۀ عوامل برای مواجهه با سناریویی را که قبلاً ندیده‌ایم، برجسته کرده است. هدف: اهداف این مقاله تجزیه‌وتحلیل تصمیماتی است که شرکت‌های بزرگ اسپانیایی در سخت‌ترین دوران اپیدمی نشان داده‌اند و تعیین موضوعاتی که این شرکت‌ها در پی آنها بوده‌اند. نتیجه: نتایج نشان می‌دهد که چندین شرکت در قبال جامعه تعهد زیادی نشان داده‌اند و اقداماتی را انجام می‌دهند که از عواقب COVID-19 می‌کاهد که به روش‌های مختلفی تلاش بر بهبود شرایط دارند. به طور مشخص، سه گروه مسئولیت شناسایی شده است: (1) حفاظت از منافع ذی‌نفعان و سرمایه‌گذاران (2) حمایت از رفاه جامعۀ اسپانیا به‌طور کلی و گروه‌های آسیب‌پذیر به‌طور خاص و (3) ترکیب اقدامات نوع‌دوستانۀ قبلی با منافع تجاری.   UR - https://qjo.ssor.ir/article_147482.html L1 - https://qjo.ssor.ir/article_147482_7ffed2db0a76ff3571816298ecfa6751.pdf ER -