%0 Journal Article %T فراتحلیل پژوهش‌های رضایت‌سنجی و ارزیابی عملکرد سازمان تأمین اجتماعی %J تأمین اجتماعی %I مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی %Z 1563-0781 %A سخایی, ایوب %D 2018 %\ 11/22/2018 %V 14 %N 3 %P 55-90 %! فراتحلیل پژوهش‌های رضایت‌سنجی و ارزیابی عملکرد سازمان تأمین اجتماعی %K مرور نظام مند %K فراتحلیل %K رضایت‌سنجی %K عملکرد و سازمان تأمین اجتماعی %R %X هدف: هدف پژوهش حاضر مرور فراتحلیلی و نظام‌مند بر مطالعات و پژوهش‌های انجا‌م‌شده دربارۀ رضایت‌سنجی و ارزیابی عملکرد مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی طی دوره زمانی 1373 تا 1396 است و به این پرسش اصلی پاسخ می‌دهد که پژوهش‌های انجام‌شده چه ویژگی‌هایی داشته‌اند و مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی ذینفعان سازمانی و عملکرد کاری و سازمانی چه بوده‌اند؟ روش: روش اصلی این تحقیق مرور نظام‌مند و فراتحلیل پژوهش‌های صورت‌گرفته است. در راستای پرداختن به هدف اصلی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های تحقیق، پس از جست‌وجو و مطالعه پژوهش‌های متعدد، تعداد 81 سند پژوهشی بررسی شدند. یافته‌: یافته‌ها نشان داد که عمده آثار انجام‌شده، پایان‌نامه‌های دانشگاهی هستند و از نظر محدوده جغرافیایی شیب انجام مطالعات رو به مرکز می‌باشد؛ به نحوی که بیش از یک‌سوم مطالعات در تهران انجام‌شده است. اکثریت پژوهش‌ها با راهبرد پیمایش اجرا شده و از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری در بخش اعظم این تحقیقات، سازمان تأمین اجتماعی، شعبات آن و نیروهای انسانی شاغل در آن بوده است. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از فراتحلیل مطالعات انجام‌شده در حوزه رضایت‌مندی ذینفعان سازمان حاکی از این بود که «کیفیت خدمات درمانی، پاسخ‌گویی کارکنان، وضعیت امکانات و تسهیلات» مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی شهروندان خدمت‌گیرنده از سازمان و «اجرای طرح پِرکیس، ماهیت کار و پرداخت حقوق و دستمزد» مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی کارکنان سازمان بوده‌اند. با توجه به این‌که متغیرهای مورد بررسی در مطالعات عملکرد کاری و سازمانی هر کدام فقط در یک مطالعه بررسی شده بودند، فراتحلیل این متغیرها به منظور گزارش اندازه اثر ارائه نشده است. %U https://qjo.ssor.ir/article_83507_208a714ed3520f05ebbb575998690409.pdf